К-т техн. наук О.О. Овчинніков

Анотація

У статті розглянуті питання, пов’язані з умовами роботи сполучення «кромка підошви рейки – реборда підкладки» підрейкових підкладок типу «Метро» у режимі граничного змащення. На основі спостережень та аналізу раніше проведених досліджень, вивчено та визначено процеси, що протікають у граничній системі «метал – мастило – метал». Розглянуто основні функціональні призначення змащувального шару (третьої фази) у сполученні «кромка підошви рейки – реборда підкладки». На основі отриманих даних сформовано ряд висновків, які дозволяють визначити покажчики критичної товщини шару мастила.

Ключові слова:

мастило, зношення, кромка підошви рейки, реборда підкладки.

Повний текст:

PDF

Посилання

  1. Алябьев А.Я. Методы защиты деталей от фреттинг-коррозии / А.Я. Алябьев // Надежность и долговечность авиационных газотурбинных двигателей: сб. науч. тр. – Киев: изд-во КИИГА. – Вып. 1. – 1971. – С. 58–62.
  2. Ахматов А.С. Молекулярная физика граничного трения / А.С.Ахматов – М.: Физматгиз, 1963. – 472 с.
  3. Голего Н.Л. Фреттинг-коррозия металлов / Н.Л. Голего, А.Я. Алябьев, В.В. Шевеля – Киев: Техника, 1974. – 272 с.
  4. Лысиков Е.Н. Надмолекулярные структуры жидких смазочных сред и их влияние на износ технических систем / Е.Н. Лысиков, В.Б.Косолапов, С.В. Воронин. – Харьков, ЭДЭНА, 2009. – 274 с.
  5. Повышение ресурса технических систем путем использования электрических и магнитных полей: моногр. / Е.Е. Александров, И.А. Кравец, Е.Н. Лысиков и др. – Харьков: НТУ «ХПИ», 2006. – 544 с.
  6. Сухое и граничное трение. Фрикционные материалы: труды третьей всесоюзной конференции по трению и износу в машинах. – М.:Изд. АН СССР, 1960. – 303 с.
  7. Гаркунов Д.Н. Триботехника / Д.Н. Гаркунов // – 2-е изд., переб. и доп. – М.: Машиностроение, 1989. – 328 с.
  8. Barten A. Passungsrost bzw. Peiboxidatoin – besondere verseheibprobleme der maschinenschaden. Heft 3/4, – 1964
  9. W.B. Hardy, Collected Scientifick Papers, Cambridge. – 1936.
  10. W.B. Hardy, J. Birkumshay, Proc. Roy. Soc. – A108. – 1 (1925).